20 Till 14



För tillfället befinner jag mig i en liten svacka med lite hemlängtan, saknad av mina kompisar men framför allt att få vara fri och VUXEN.
Som Aupair ska man tydligen inte ha för kul eller så bara överreagerar jag. Söndagen började ialla fall väldigt bra, jag och Lisa hade en trevlig middag med hennes vänner och barn på Clubben. Efter de hade Lisa ordnat med dom andra aupairerna att vi skulle träffas efter och hitta på något. De slutade med att den tyska tjejen, den sydafrikanska, ukrainska och tjejen från sverige hamnade på en barunda utanför vår privata mark. Vi hade väldigt trevligt och vinet var underbart!! Natten blev näst in till morogn innan vi kom hem och min cykel glömde jag såklart på andra sidan staketet. Kom på de precis när jag hade blivigt insläppt. Saken var också att jag inte hade min nykel med mig till grinden eftersom dom har bytat lås så våra fungerar inte. Jag sprand sedan hem i gryningen längst havet och smög mig in i huset.
På morgonen frågade Lisa hur vi hade haft de, och berättade att den tyska tjejens cykel hade blivigt stulen blev jag lite nervös för att min också skulle vara borta, jag berättade att min cykel va på andra sidan också med en klump i halsen. Och jag kunde inte direkt komma på någon anledning till varför jag inte hade kommit ihåg att ta med cyklen, och skylla på att man hade drukigt lite vid var ju inte att tänka på efter som vi är minderåriga. De kändes som jag återigen var 14 år och inte kunde berätta hela sanningen för mina föräldrar. Och jag hatar de, jag vill bara vara vuxen och få göra som jag vill och kunna berätta för Lisa och sen kunna skratta åt de! Jag är ju egentligen trots allt vuxen sen 3 år tillbaka. Sen igår har de kännts lite spänt i huset, eller inbillar jag mig, jag hoppa satt jag gör de!!
Hur som hellst, cyklen är tillbaka och alla mår bra och vi hade väldigt kul!! De var kul att träffa lite nytt folk ute, de behövs nu! Får se om man vågar sig ut något mer innan månaden är slut, får vara lite mer smidiga då kanske!!

Nu får jag ta mig ner till stranden, de är sjukt varmt och ska jag vara ärlig är jag ganska trött på att ligga vid stranden, nu vill jag bara att hösten ska komma, jag vet att de låter tråkigt och konstigt, men stranden här är inte som stranden hemma. Men de är ganska mäktigt att se ut över The Atlantic Ocean. Hav hav så långt du kan se!!! §*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0