My New Life


En liten del av husets framsida.


En liten del av husets insida, denna bilden talar för resten av husets inredning!


Husets vackra utsickt!


Fire Island fantasktiska husdjur!


Här är några bilder som beskriver mitt nya liv på Fire Island där vi ska spendera den närmaste månaden. Denna för sta dagen har i princip kännts som en vecka. För att sammanfatta: Inga bilar, inga affärer, inga människor...inget att göra!
Detta är de perfekta stället för stressade Amerikaner. De dom gör här är att gå upp och träna i sina nya märkes träningskläder, få i sig sitt morgon kaffe, spela tennis i sina vita nytvättade tennis kläder från Nike, ner på stranden, upp på klubben för att äta en god lunch i sina svarta baddräckter med en tillhörande sarrong med en matschande hatt och guldiga smycken och till sist Prada solgasögon. När kvällen närmar sig åker man hem på sin cykel för att få till den perfekta coktailparty looken. Barnen lämnas över till Aupairerna för kvällen medans de vuxna är ute på festerna. Lördagarna är fullspeckade av fester så de får stressa lite för att kunna hinna med alla. Inte konstigt att de vuxna vill stanna hela månaden.
Så som ni upplever de vuxna amerikanerna på film eller i serier, de är precis så dom är. Allt här handlar om barnen, allt från vilka skolor dom ska gå på för att utvecklas till fullo till att ha dom bästa sakerna som man bara måste ha. När vi packade för resan var de extra viktigt att dom hade minst 6 st vita likadana shorts var att spela tennis i, minst 5 st av favorit mys shortsen och en hel uppsättning toppar så dom slipper att bära samma topp mer än en gång per vecka.

Jag ungefär så här ser mitt liv ut, jag älskar de och hatar de. Men min familj i överigt är väldigt bra om man gämför med många andra aupairer jag träffat. L är väldigt noga med att jag ska känna ig som en i familjen och att jag ska gå ut o träffa andra och ha kul, vilket jag verkligen uppskattar. Idag har jag umgåts med en annan tjej från Ryssland, lite svårt att förså henne ibland men de va ok. Saknar K hemma i Pelham. En annan sak jag saknar är att vara "vuxen", jag är ju numera minderårig i mitt nya liv, mycket som är nytt för mig numera, men de är verkligen inte kul, jag skulle kunna dö för ett glas vitt vin, vill ha mitt gamla liv tillbaka som "vuxen".

Ikväll antar jag att de bli lite film för min del, regnet kom precis över oss så de blir till att stanna hemma, vilket ska bli mysigt. Huset för sig själv och Dagboken så är kvällen räddad!

Puss så länge!!! (Stavfelen struntar jag i idag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0