I En Annan Värld!?

Ja detta är en annan värld, spänande, rolig, hysterisk, underbar, ytlig....allt!
Igår var jag nära ett litet litet sammanbrott, ibland bara förstår jag inte, de är småsaker som förvånar mig mest! Som igår, jag skulle göra middag till barnen, dom skulle äta på olika tiden men iaf, jag började och tänkte att jag skulle göra de lite fint och göra en god, nyttig kyckling sallad med pasta. Så jag gjorde kycklingen med pesto, majs, sallad och kryddor, det var detta som fanns i kylen så jag fick göra de bästa av de och de tyckte jag att jag gjorde! När jag sen kom till pastan tänkte jag göra min favorit som jag levde på i Barcelona, Pasta med Philadelphia, jag älskar de, sen strödde jag över lite Italiensk salladskrydda, just bara för att göra de lite mer aptitligt. Sen serverade jag de på fin talltikarna. Mat ska inte bara vara gott, de ska vara fint att de på också! Jag tyckte jag hade fått till de riktigt bra, Ungarna tyckte inte de!!

När Sophie kom till bordet såg hon väldigt skeptisk ut, vad är de på pastan och Vad är i pastan?????? Hon kunde inte äta pastan och tog typ bara en kykling bit, sen gick hon raka vägen i i köket och tog en kaka istället!

När Jack kom hem tittade han bara på maten och gick och gjorde en Bagel istället med vanlig kyckling och ost på!!!

Come OOONN!!!!


I morse sa Lisa till mig att alltid lägga såsen vid sidan om för Jack äter bara ketchup till pasta, de är de enda han tycker om och äter! Hur kan man inte vilja prova något nytt?
När jag följde med dom till clubben för att äta deras barnmat som dom serverade höll jag på att dö...då serverade dom barnen hamburgare med ost och ketchup och korv med bröd. De var de enda, ingen sallad, ingen tomat...Ingenting!
Och så klart pommes till de. Var jag än tittade satt de 7-15 åringar och tryckte i sig så mycket de orkade föratt sedan gå och ta en näve kakor till efterätt, jag är ganska säker på att detta inte var de sista målet på dagen, eller den sista efterätten dom åt!!!

Nu vet jag iaf hur jag inte ska tänka när jag gör maten, de enda som är ganska jobbigt nu är att jag alltid måste göra en speciell skål med Jacks mat, eftersom han inte kan äta vissa saker som dom andra vill ha, sen måste jag göra en för mig eftersom jag inte tänker äta deras mat. De vi har ätit sen jag om hit är Kyckling, Kyckling Kyckling!!!
Jag behöver lite mer varriation på min matsedel. Men de jag absolut inte kan förstå är hur man kan vara så rädd för att prova något nytt och se åt andra håll än bara rakt fram!!! Lisas mest använda mening är: What ever you want hun!!♥

Detta är bara en av dom små sakerna som förvånar mig och som stör mig fruktansvärt mycket!!



Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag SAKNAR DIG SÅ MYCKET ÄLSKLING!!!



Fick precis internet så nu kan vi prata på skype =)



Peace and Love

2008-08-10 @ 17:05:32
Postat av: Anonym

jag hade blivit sjukt arg på deras matvanor, hur kan de vara så tröga!

2008-08-12 @ 14:06:29
URL: http://therooibos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0