Story To Tell




Minns in den där parkeringsbötern jag fick för ca en månadsen nu? Gissa vad som hände i Torsdags? Jo de ska jag berätta.
Jag fick ett brev, i brevet låg parkeringsbötern, aldrig blir jag av mä den! Så de fanns inget annat att gör än att åka och betala den. Tydligen hade jag fåt den för att jag i ett parkerings hus ställt mig på en privat plats eller vad de va. Jag såg inga skyltar om de och de är ju inte riktigt det man tänker på heller när man parkerar i ett Parkeringshus?!
Inga pengar hade jag, hade precis så de skulle räcka till att betala bötern på kortet. Jag visste att jag hade lite bensin i bilen men efterosm ingen lampa lyst så skulle det räcka fram och tillbaka. Försäkerhets skull tog jag med mig kredit kortet som jag använder här ifall iafll. Tre kvarter innan polis huset börjar bilen hacka så jag svänger så snabbt jag kan in till sidan av vägen och såklart är de förbjudet att stanna där, men vad ska jag göra när bilen inte går i gång. Jag gick in till affären bredvid och frågar var närmsta bensin station ligger. Det va två mörka män som jobbade där, den ena var väldigt yr, det räckte lixom inte att den ena mannen berättade var den låg utan han skulle hela tiden upprepa vad den andra sa. Så jag orkade knappt lyssna så jag tackade och gick ut till ilen som stod med varningsblinkersen på. När jag satt där kom dom både ut och knackade så klart på varsin sida av bilen, han den konstiga va taxi chafför och erbjöd sig att köra mig till bensinstationen och den andra skulle stanna kvar och vakta så jag inte skulle få en parkeringsböter till.
Jag blev tvungen att köpa en tank och hela tiden medans jag betalade den och bensinen stod han och sa att: Spara nu den, men vet aldrig när de händer igen. Om och om igen sa han detta!
Köper jag den är de väll klart att jag sparar den, vad fan tror du?

När vi sen kom tillbaka efter ca 15 min hade polisen redan varit där men jag slapp bötern för han andra hade förklarat situationen som tur va. Nu skulle bensinen in i bilen och de skulle han den konstiga ju såklart fixa. Hur mycker som hällst läckte ut för att han inte gjorde rätt, den andra mannen stod bredvid och förklarade att han gjorde fel hela tiden, efter nästan mer än halva dunken var i går idioten till sin taxi bil och hämtar en tratt, sen var de bara att smidigt och lätt hälla i resten, kunde han inte tänkt på de tidigare??? Jag trodde jag skulle dö, var en ortolig lättnad när jag fick igång bilden och kunde köra därifrån.

Sen inne på polis huset måste man gå igenom en säkerhets kontroll, sen v'nta i en lång kö. När de väl var min tur förklarde hon att hon inte sett att jag parkerade på fel ställe bla bla bla, därför skickade dom tillbaka den. Hon sa att jag kunde gå till rätten mä de men de orkade jag inte. Så nu är den betalad och jag kommer aldrig att köra till New Rochelle igen, ever!!!

Den jävla böterna har inget annat än att skapat en massa problem och fått mig att må dåligt! Men nu är de över!
Jag har inte ens en dollar att leva på hela denna veckan, känns verkligen skit kul! Men så är livet antar jag!

Kan ju pigga upp er där hemma att Blondinbella kommer till Ängelholm, de ni!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0