Tankar



Event of the year - Ångest, pengar, patetiskt, fest, show.....Vilket tycker du passar in bäst?
Jag var i Båstad i går en runda och NEJ säger jag. Är de detta livet handlar om för dom som bor i de flåtta husen under Tennis veckan i Båstad?
"Eliten" samlas i Båsta vecka 28 varje sommar för att festa umgås, ha kul och för att SVINA och slänga ut sina pengar på Pepes. De som bränner mest pengar och ser flest "kändisar" och kommer in på VIP de är de som är med i Eliten! Eller har jag missupfattat de hela. Det handlar iaf inte om att vara sig själv har jag förstått efter att ha läst i tidingen där Sureplans chefredaktör skrivigt: Att man ska se ut som man inte bryr sig, även fast man gör de på högsta nivå. Man ska se ut som om man precis kommit upp ur ett dopp i Kattegatt och man bara åker förbi Båstad för att kolla läget.
Allt är ett stort och dyrt spel. Är man någon för att man lever på pappas pengar och har röda byxor som bevisar att man korsat Atlanten?! Tydligen, för de är då man kommer in på Pepes.
Varför vill man ara en an dom, varför sträcker alla på sig när dom dagen efter berättar att dom kom in på pepes?
Att jag känner så här kanske beror på att jag jobbade i Båstad förra sommaren i en klädesbutik och jag såg hur vi behandlade stockholmarna och jag såg hur dom bettede sig när dom kom in i butiken. De äckar mig. Droppen var när min dåvarande kollega slänger ur sig att: Man borde spendera typ 10000 kr på pepes så man får komma in på Vip sen hela sommaren!  VARFÖR!!!!??
Jag kan inte förstå, vad får man ut av de? är de verkligen värt så mycket, att jobba ett år för att sen kunna stå och spruta ut pengarna under tennisveckan. Vad är de man vill bevisa?
Tyvärr är väll de så här världen fungerar, men inte min värld.
Jag älskar att vara ute och festa och träffa nya människor, skillnaden är att jag vill träffa nya olika människor. Människor som klär sig likadant och beter sig likadant, de intresserar inte mig!!

Man är inte "någon" bara för man har pengar och kommer från en viss stadsdel. För mig låter de bara tragiskt att man kan tro de!

Detta är bara mina tankar §*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0