Pelham...New York....Bronx??


Svenskarna från hotellet. Caroline, Emma, Jag och Susanne!


The Plaza Hotel..



Nu har de nästan gått en vecka sedan jag åkte över. De är verkligen en stor omställning, ingenting är som Sverige här, mycket är bra men de finns också mycket som inte är bra!! Jag har vant mig vid huset och mitt rum, engelskan går hyfsat och barnen är väldigt snälla mot mig!
I morogn ska jag börja jobba, de kommer nog att bli väldigt svårt till en början, jag vet ju inte var någonting finns och börja röra bland andras saker känns väldigt konstigt, trots att de är mitt jobb!

Nu till en början händer de inte så mycket, jag försöker mest att ta in så mycket som möjligt och få lite perspektiv på saker och ting. Jag har lärt mig köra automatare vilket va löjligt enkelt. De som dock inte är löjligt enkelt är att hitta här. Igår skulle jag köra till White Plains för att träffa två andra svenskor, vägen dit var ok, jag hade karta men på vägen hem skulle jag köra en annan väg som skulle vara enklare. DE var den inte!! Elin följde mig till motor vägen men väl där vet jag inte hur de gick, efter ett tag kännde jag hur paniken och tårarna började komma, de hör till att de var ganska sent på kvällen också, jag körde av för att fråga någon, när jag väl kom till en bensin mack med en affär så visade sig att jag var Bronx! En jätte gullig tjej hjälpte mig och två taxi chafförer, den ena taxi mannen erbjöd sig att visa mig vägen från bronx till pelham, så jag fick köra efter honom, vilket var väldigt väldigt snällt, annars vet jag inte hur de hade gått. Han hade GPS så de gick ju utan problem för honom att hitta. Lisa har sagt nu att hon ska köpa en till mig också, annars är de ju helt omöjligt att hitta! Men uch de va inte en rolig kör runda, normalt sett tar de ca 20 min till White Plains, nu tog de 1½ timme, 1½ timme och panikslagen är en ganska lång tid vill jag lova!!

Nog om de, de kommer aldrig hända igen!! Igår va vi också med famijen på NY sport clubs, nere vid havet har dom en jätte anläggning med pol och allt man kan tänka sig, så där va vi i går och solade och badade, vädret här är jätte fint och lagom varmt!!
På kvällen träffade jag ju då som sagt Elin och Linnea från sverige, vi gick ut och åt god mat och gick sedan på bio. Step Brothers, riktigt amerikansk komedi och lite för mycket!! Men de va trevligt!!

Idag blir de nog att ta de lugt skulle jag tro, ladda inför min första arbets vecka, vi åker till Fire Island på fredag så de blir mycket packande denna veckan!!

Puss och kram så länge!!!! §*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0