Alkoholist??


Dricker du mer än 9 glas vin i veckan/på en kväll?

Isf är du i riskzonen för att bli alkoholist... Detta fick jag veta i går när jag var på hälsokontroll på jobbet, hon blev väldigt orolig över min hälsa när jag sa att jag ibland dricker mellan 7-9 glas vin, om jag går ut en gång i veckan. Och att jag inte alltid går ut men en 1½ vin flaska och någon drink varje helg spelade ingen roll, inte heller att jag är 20 år och kanske går ut oftare än en 40 årig småbarnsmamma, för de borde spela någon roll! Alla har vissa perioder där man kanske dricker mer än innan, eller äter mer än man brukar eller kanske tränar mindre än man borde...Det viktigaste är väll att man är medveten om vad som skadar hälsan och att man har lite distans till de. Jag känner ju verkligen inget sug efter att jag måste dricka och vara dyngrak varje helg.
Det är bara så att ibland är man sugen och de kan hända någon gång att man råkar dricka för mycket och ibland dricker man inget alls.
jag lever väldigt hälsosamt i övrigt och hade inga andra problem på kontrollen, mycket var till och med bättre än vad man förväntar av en 20 årig tjej. Det måste ju också betyda att jag är väldigt medveten om min kropp och skulle aldrig vilja bryta ner den eller sluta träna...Så NEJ jag vill inte ändra på mitt alkohol intag, kanske att man skippar de sista glaset vin...möjligtvis!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0