Recover!

image307

Precis vad jag behlvde efter förra helgen...en Recover Helg, äntligen!! Känns jätte skönt. De behövs även infär nästa vecka som är fullspeckat med två mode plåtningar både Tisdag och Onsdag. Hoppas de kommer gå bra, är lite nervös, jag vet hur mycket jobb de är med en modeplåtning på en vecka, nu är de två, men två olika reportrar, alla kläder ska tillbaka eftersom jag slutar på fredag, då måste också allt va iordning till I kommer tillbaka. Inte nog med de...För 5 veckor sen, efter en sen utekväll kom jag och S hem och skulle sätta oss ner på en sten i min trädgårs innan hon skulle gå hem, då råkade hon sätta sig på mitt lillfinger som hamnade ganska mycket i klämm i en konstig vinkel. Jag och mamma trodde de bara va en stukning och att de skulle gå över, den va väldigt sne, pekade helt ner och kunde inte röra den. I fredags va jag och röntgade den (upplevelse aldrig gjort förut, fy för o jobba där, inte ett fönster i närheten) och de visade sig att en sena gått av. Så nu går jag runt med ett litet stativ till mitt lilla lillfinger och de måste jag ha på mig dygnet runt i 4-6 veckor...sådär kul!! Men mamma och S jag älskar er endå så ha INTE dåligt samvete, de kommer bli bra igen de vet jag!!

Idag har jag umgåts med mig själv hela dagen, tog med mig frukost på stranden, åkte hem och tvättade och baka till mamma, riktigt kushållig har jag varit, ganska kul! Men när jag va på stranden iaktog jag en barnfamlij bestående av två vuxna och två barn. Pappan va som en soldat till de två pojkarna som va runt 3 och 5-6 år. Han sa hela tiden vad dom skulle göra och vad dom absolut inte fick göra, mest vad dom inte fick. Han skällde på dom hela tiden fast dom inte gjorde något fel, dom hade bara kul och skrattade när dom badade under pappans uppsikt. Jag tänkte flera gånger att nu får de ju vara nog, barn ska få busa och ha kul, men när pappan skrek till dne älsta: Är du helt dum i huvudet, använd hjärnan någon gång A ! Då visste jag inte var jag skulle ta vägen, vanästan på väg att springa dit, men vad skulle man säga! Stackars barn, hur kan man behandla och förnedra sina små barn så, Dom gjorde ju inget fel, jag hörde och såg allt, satt bara en liten bit ifrån. Varför skaffar vissa barn? De är en fråga jag inte försår, den ska ju inte ens få finnas bara!? Jag tyckte de va hemskt att se, skulle kunna skriva hur mycket som hellst om detta, men ska nog hålla de till mig själv. Men...

...Barn är värda de bästa!!

Nu ska jag bjuda min mamma, syster och hennes två barn på muffins...♥
§*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0