Pappas Och Min Vecka



Pappa landade på JFK på måndagen den 6/10. Vi möttes upp på Grand Central och därefter
åkte till hotellet han skulle bo på, väldigt bra läge precis i början av Central Park. Dagarna rusade sen förbi. Pappa var väldigt negativ i början, jag trodde att han var världsvan och sett det mesta efter många år av resande men tydligen inte. Efter en sisådär 3-4 dagar senare började han aklimatisera sig lite och började faktiskt se det hela från en lite mer positiv vinkel, New York är inte så tokigt endå va!?

Vi hann med att se och göra mycket, bla blev de massa gående och många goda muffins. Det första pappa sa när han kom var att han måste ha minst en muffins varje dag eftersom Amerika har världens godaste muffins, jag säger inte emot trots att muffins inte är riktigt det jag föredrar...


Alla vet vilken gata detta är...


Resturangen där Charlotte springer på Mr Big och dom får rusa till BB


Mr Big och Carrie i sin grå underbart fina klänning på Monkey Bar..."as friends"

Så här började veckan, en oplannerad Sex And The City vandring, bättre kunde de inte börja♥
Sedan fortsatten den så här...




Till och med ett litet leende!






Guggenheim




Där utanför hittade vi också en fasinerande Lastbil som föll min pappa i smaken.
Detta var en liten del av Upper Manhattan...nu fortsätter vi till Time Square..


Det får bli bara en bild härifrån, ni alla vet ju hur de ser ut där eller hur...


Lite längre ner på Brodway hittar man Flatiron Building.
Så den måste man ju ta massa kort på..


Alla Fotografer har sin stil. Nu til Lunch i Greenwich Village


Följt av en liten promenad






också lite Jazz musik i parken.


Vidare till Soho för en kaffe paus och lite annat...bla hittade jag min nya favorit affär och jag fick en liten klänning som ör såå fin, ni får se den på Nyår!!




Pappa hittade också en bil, så man får ju ställa upp..
Vidare in på Bleeker St, Cornelia St och......



hihi

Nu till Veckans Höjdpunkt... NY Rangers!!! ♥
Jag trodde att de skulle vara bättre tryck än vad de var, men Henke stod och mer än de kunde jag inte begära!








Alla Älskar Henke!

Så detta var vår lilla vecka här i stan, en liten dela va de. Vi va också på Tao men där vet ni ju också hur de ser ut, plus ett flertal resturanger och fik. Vi åkte även en turist buss, jag hatar turistsaker men jag antar att en rundtur är ett måste oavsett till vilken stad man åker till. Vi åkte också ner till Lower Manhattan, China Towns och Chelsea och Pelham och White Plains fick sig också ett besök. En mycket bra vecka faktiskt.

Tack Pappa!!



Kommentarer
Postat av: b

Weeeeeeee, fina fina fina bilder! jag skrattade åt lastbilsbilden och att den föll din pappa i smaken, hahahaha! :) miss miss miss jo nu ska jag snart till skolan. Blä! Jag våldgästar snart dig istället. Flyget till NY istället för tåget till Lund, hade vart nåt va! Puss

2008-10-21 @ 10:08:26
Postat av: P

Äntligen en uppdatering lovely!!! Fan vad kul och se dig och din fars rundvandring! Hur gick det med henke då lindat han runt ditt lillfinger ännu? Gud vad jag saknar dig =)! Vad betalade far din för resan? PussssPussss

2008-10-21 @ 13:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0