Parsons


Photo By Horst.


Photo By Irving Penn

I tisdags infann jag mig på Parsons, i tid och på rätt plats, jag var nervös heka dagen för att jag inte skulle hinna i tid. Jag lär mig väldigt mycket där, massa nya ord, lär mig massa nya kända Designers och fotografer. Här åvan fastnade jag för två fotografer som var väldigtt akuella runt mitten av 1900 - talet,
Vi gick igenom 1850 talets trender fram till 1980-talet. Jätte inressant, lite som kultur och stilhistoria som jag läste på gymnasiet, den abolut bästa kursen jag läst. Skillnaden är nu att det handlar nästan enbart om Amerikas mode genom tiderna, Eruopa näms ju såklart då mycket kom från Paris annars är det Amerika som vi koncentrerar oss på. Så det är verkligen jätte interessant och läraren tippsar oss om massa olika utställningar och event som han tycker vi ska besöka om vi får chansen! Det kanns som jag hamnat rätt.
Det jag känner när jag är där är att jag skulle faktiskt inte vilja plugga här på heltid. Lokalen vi sitter i där förvisso ny och nyrenoverad men det finns inga fönster, bara ett vitt rum med betongväggar. Det är inte alls som man tänkt sig att de amerikanska skolorna ska se ut.
Men jag är väldigt glad att jag får chansen att plugga här!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0