A Sick Weekend



Uppdateringen har varit lite dålig det håller jag med om men helgen har gått i ett rasande tempo så de har inte funnits utrymme till att blogga något. Inte eller har de blivigt några bilder eftersom batteriet på kameran är slut så jag ska försöka beskriva allt så gott de går med ord i stället!

Ifredags var de Phlippas födelsedag. Vi va där på morgonen och åt en fruktansvärt god frulle. Massa mini bagels med nutella, frukt och annat fettigt och gott! Hon fick en väldigt trevlig överraskning på morgonen. När de plingade på dörren gick hon ut och öppnade och där stod....Hennes pappa! Hon hade ingen aning om att han skulle dyka upp så gissa om hon blev glad! Man blev nästan lite avundsjuk måste jag erkänna!
På kvällen sen så ordnade P:s host parents en jätte fin Sverige middag med svenska faggan på bordet och allting. Sara var så snäll så hon skulle komma o hämta mig innan middagen, på vägen dit sen blev vi Påkörda tro det eller ej!
Vi stod vid en ljussignal, bilen framför skulle svänga vänster, så när vi står stilla bakom bilen tänkte vi att då smiter vi förbi den eftersom vi skulle rakt fram, precis när vi börjar svänga ut lite kommer de en bil från ingenstans bakom oss och skrapar bilen på höger framsida så lampan och de där framme flyger iväg framför oss. Vi såg aldrig han som körde på oss igen! Han vände inte....idiot!

Vi ringde då Saras host pappa så kan kom o han ringde polisen så vi fick stå där ett bra tag och förklara för dom, men dom kunde ju inget göra. Mark Saras host pappa tyckte så förskräckligt synd om oss att vi hade behövt vara med om detta och visst de va ju ganska frustrerande men vi mådde ju bra vi va bara sura för att de hände och för att vi blev sena till middagen. Men vi är tacksamma för att de inte var allvarligare!

Efter middagen blev hela Philippas familj sjuk inklusive P. Någon form av kräkinfluensa så de blev ingen utgång utan vi va kvar där istället ett tag.

På lördag morgon åkte mig familj iväg till Vermont för att åka skidor vilket innebar att jag skulle vara ensam hela helgen fram till måndag. Underbart!
Jag åkte och hämtade Julia så körde vi vidare till Mallen. Jag hittade ett par jätte fina 70 talas marinblå utsvängda byxor. Älskar dom och ett svart fodral. Sen va vi här och gjorde vid oss, Sara dök också upp, drack lite vin och sen åkte vi in till stan, vi åkte ner till Meatpacking för lite mat. Nu blev det Julias tur att bli kräckig så hon fick ta första tåget hem, så jäkla tråkigt!!! Så va de bara jag och Sara kvar. Vi åkte vidare till Celler Bar. Bra ställe faktiskt riktigt fint!

Söndagen rörde vi oss iprincip inte, Julia hade hämtat sig lite men de blev en soff dag här hos mig, på kvällen åkte vi hem till P för ytterligare en middag.

Idag har jag vandrat själv i stan i snön, de har snöat hela dagen verkligen. Jag tog en downtown runda och förbi Carries trappa, första gången jag se den...speciell känsla!

Nu är familjen hemma och tydligen har Sophie fått influensan nu och nu sitter jag i min säng och försöker lissta ut hur jag ska kunna komma undan att bli kräkig! Nu är det äntligen Gossip och jag måste säga God natt!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: B

Oj oj OOOOOOOj, vilken tur att jag inte är hos dig NU! Jag hade nog dött! :)

2009-01-20 @ 09:52:30
Postat av: Anonym

TACK C för uppdateringen!! Hoppas nästa helg blir mindre kräkig!! tur att du inte tog bilder kanske bara hade blivit massa kräkbilder haha pusss

2009-01-20 @ 17:11:59
Postat av: P

Puss igen

2009-01-20 @ 17:12:42
Postat av: C

Pilla när kommer din blogg? Jag vill ju vet allt ditt liv:) Nä de hade nog blivigt några roliga bilder också, det har varit en sick weekend på många sätt;) puss pusss

2009-01-20 @ 18:50:25
URL: http://liacornelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0