Nytänkande



Denna dagen har inte varit mycket till dag, jag har iaf duschat och tagit på mig rena käder så på något sätt känns det endå bra! Mesta av tiden har jag spenderat i min säng. Med en sjal över axlarna och en filt över fötterna har jag utforskat internet.  Bland annat kom jag över några nya illisar. När jag satt och tittade på dom kom jag på att jag kan inte bara låta tiden rinna iväg, jag kan ju faktiskt utnyttja den! Hur många gånger i livet kommer man ha ett helt år fyllt med tid? Det är svårt på något sätt att verkligen skapa ett liv och ha en vardag när jag bara är här tillfälligt, ja jag har 6 månader kvar men endå. Jag ska iaf försöka göra så gott jag kan och komma igång med att försöka utveckla mitt tänkade, jag har också bestämmt mig för att jag vill bli smart. Inte livssmart för de är jag redan men skolsmart, allmännbildad, som jag inte ens kan stava till, fick slå upp de på google. Ja de är pinsamt, men så visst är de då bra att jag insett detta! Kreativ måste jag också bli, jag tror att under tiden jag varit här har mitt huvud blivigt lite förlamat eller hur man ska uttrycka de?! Jag har inte haft tillgång till de jag velat göra så sucksesivt har dom kreativa tankarna uteblivigt helt!
Tror jag får en nystart nu om två veckor när min kurs börjar.

En annan sak, för första gången längtar jag efter våren. När man bott i ängelholm har de inte gjort så mycket om de snöat eller varit kallt, allt har frullat på och allt funkar som vanligt. Här är det lite annorlunda. Det går inte att köra bil, ungarna har snowdays i skolan vilket innebär att skolan stänger när de snöar och vandra inne i stan eller sitta och vänta på morogntåget i slask är inget hitt. Att man sen ska behöva vakna halv sex på morognen av att skottmannen blåser bort snön med en lövblåsare är inte heller de man vill börja dagen med, trött e jag och trött blir jag av detta!

Bättre tider NU

Kommentarer
Postat av: emlan

HAHAHA!!!! kan inte låta bli att skratta åt dina korkade tankar min underbara! saknar dig. puss

2009-01-21 @ 23:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0