Nej jag....



Har inte glomt bort er!! Anledningen ar att jag har virus pa min data sa jag kan inte lagga in nagra bilder o sa till nagon vidare, oc da kanns de inte lika roligt att blogga heller. Inte bara de ar har mitt kamera program gatt ut sa jag kan inte fixa med mina bilder, allt detta aterstalls da jag kommer till sverige!

Midsommar var fantastiskt roligt, vi hade massor med god svensk mat, verkligen massor.
Vi akte in till stan satte oss i Union Squere park o drack lite ol, de ar sa harligt folket gar typ dit o satter sig en fredag kvall och bara sitter och umgas, skatar, lyssnar pa trummor och dansar tillsammans och bara njuter av sommaren, de ar bara sa harliga kanslor overallt och man blir sa gald! Nar vi val sitter dar ocksa kommer de fram nagra mann, riktiga flum som borjar visa hur man roker indiska "cigaretter", Mycket intressant, sen kom nagra andra ocksa som ocksa bara slog sig ner for att sncka lite gott, de va ingen som kande varandra, vi drog till oss massa konstiga manniskor den kvallen, men de var kul, man maste vidga sina vyer. Sen gick vi till sjalva midsommar festen, bara svenskar o vi fick cider general snus och oppen vodka bar. Allt med vodka var gratis. Sant gillar vi! Adam Tensta upptradde, inte min favorit direkt men alla andra verka gilla de. En riktigt lyckad kvall hade vi. Philippa skulle jobba dagen efter med start kl 9, hon tog darfor de sista taget hem kl 01.53, hon har annars curfew runt 12.00, lojligt men sa ar de, men for att de var midsommar sa fick hon va ute langre. Hon hade glomt nycklarna hemma sa hon hade skickat sms till C om att hon skulle lagga ut nycklarna till henne, men de hade hon glomt sa som tur va sa kunde hon oppna garaget och hennes Land Drover var oppen sa hon fick sova i bilen den natten, det hor ocksa till historien att hon madde inte sa bra den natten, sa hon fick offra kladerna och lite av bilen! En rolig berattelse sa har i efterhand. Nar hon val ringde pa klockan kl 08.00 pa morgonen hade hon fatt en svart blick av C, men P hade berattat laget o da hade C fatt sa daligt samvete att P hade fatt sova hela dagen och inte behovt jobba sa mycket!

I dagslaget star mitt hus nast intill tomt, barnen har akt pa camp och till Costa Rica, bara jag och L hemma. Jatte skont men valdigt tomt. Helgen spenderades hemma hos P i huset, massa god mat, vi kunde sitta ute och de va jatte mysigt. Igar var vi och hamtade P kompis pa JFK, svenska flaggan och allt hade vi med. Philippas kompis ska namnligen jobba hos grannfamiljen nu i 2 manader sa vi halsade henne valkommen. Vi akte sen in til stan, jag ock julle gick raka vagen till Central Park ock la oss dar och lyssnade pa musik, dar ar sa otroligt fint nu. Nar man val ligger dar och oppnar ogonen, sa ser man trad, en lite sjo, faglar och massa manniskor, tittar man lite hogre upp ser man hus och takvaningar, flyg, och hellikoptrar, man kan inte annat an att le, de finns ingen battre kansla. De ar New York.
Att har ett slut, och vi akte ner till E Huston och Elizabeth st for en liten middag pa ett jatte mysigt stalle, onskar att jag kunde visa bilderna for er, men de kommer sen. Ater igen ett perfekt slut pa en perfekt helg. Och de basta sen var att jag var ensam hemma i gar kvall, huset for mig sjalv!

Jag har kommit pa att jag har nog aldrig varit sa lycklig som jag ar nu och som jag varit dom sista 3 manaderna har.
De ar jag vard!!

Hoppas ni ar lika lyckliga och att ni har en skon sommar! Vi ses snart...

Kommentarer
Postat av: B

Har du glömt bort oss nu? Nu var det ju ett tag sen igen. Jag vill lääääsa! :) Men fr o m imorgonbitti kan ingen av oss läsa på hela 5 dagar; - för vi ska Hultsfred och bli leriga. :) Puss

2009-07-06 @ 08:48:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0