010309



Lite tankar jag haft under dagen är..Speciellt en som jag stört mig på hela veckan på gymmet...ja jag har tränar  varje dag!! Iaf det är när de kommer folk för att träna i tex, vanliga skor, platta vanliga skor, hur tänker man då?? Eller när dom kommer i vardagsbyxor och pike tisha...Varför? Ska man träna ska man träna på riktigt, huvudsaken är väll att man tränar tänker ni säkert nu, men nej så tycker inte jag, för hur bra blir träningen igentligen när man tränar i vanliga skor, knäna tar skada, ryggen tar skada, du orkar inte lika länge, skorna tar kraft istället för att ge kraft. Vanliga kläder som du går i hela dagen vill man ju inte svetta ner helt vilket innbär att man håller tillbaka, inget positivt i det hela har jag kommit fram till!

Idag har jag cokså kollat lite på melodifestivalens bidrag. Det värsta jag sett i hela mitt liv!! Att dom ens ställer upp med sina egna ansikten, jag skäms och kunde inte titta klart på ett enda bidrag! Slopa den tävligen är min åsikt!

Dagens gärning har jag också hunnit med...Jag och Julle var på target efter träningen, Alexander Mc Queen har gjort en kollektion för Target och jag hittade en fin tröja för en liten summa, jag höll i den en kvart men sen hängde jag tillbaka den, jag gick ut tomhänt!! Nöjd!

Jag har också tänkt e hel den på Barcelona, på flyget hit kollade jag på Vicky Christina Barcelona två gången, ikväll såg jag den en gång till. Man kommer på varför Europa är såå mycket bättre än USA (enligt mig) Jag älskar New York, men för mig är inte NY riktigt USA, en lång förklaring som jag inte tänker gå in på. Iaf jag saknar Barca, Mycket! Önskar att jag kunde njutigt mer av staden när jag hade chansen, i sommras njöt vi verkligen, men när jag väll va där en längre tid hade jag verkligen möjligheten att göra massa saker och utnyttja allt som finns där, Barcelona har en viss stämmning eller luft, energi som påverkar en, men jag kände inte den då, för två år sedan! Nu känner jag att jag är inte helt klar med den staden heller, NY vet jag att jag aldrig kommer bli klar med, jag ska bo på manhattan en period i mitt liv, sen kommer jag återkomma hit minst en gång om året, om jag har möjlighet! Barcelona vill jag ge en chans till, men då pratar vi bara om ca 2-4 månader. Sedan är det resten av världens tur...men först Malmö!

Lite sömn först hade kanske inte varit fel!

Kommentarer
Postat av: Moster Eva

Hej Cornelia! Måste bara skicka en hälsning och en kram till dej. det är roligt och läsa om alla dina "aktiviteter" Idag har jag varit hos mormor, det var bra med henne.Vädret här har varit grått och regnigt idag.2-4 gradet ha det bra! Moster

2009-03-02 @ 18:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0