040309











Tänkte att jag skulle visa mitt arbete (så det inte går till spillo helt, eftersom ingen läste de där utan bara tittade snabbt) som jag gjorde till skolan, så nu får ni läsa de istället om ni vill, räkna med att där säkert är ett och annat stavfel. Vi hade redovisningen igår, det var en annan tjej som också hade valt Anna Sui. Men allt gick bra, jag va lite nervös, är inte någon jätte van föreläsare på engelska direkt.
En i min klass har fått jobb som Anna Vintours assistent, hur cool ät inte de, dröm jobbet, fast endå inte. Vad jag hört ska hon vara ännu håradre och tuffare än hon föreställer i Djävulen bär Prada. Ska bli spännande nu och höra hur de går för henne, nästa gång hon får tid över att komma.
Min lärare berättade att Anna Sui är väldigt svårt att jobba för, hon ger tydligen ut många internchip men hennes anställda får inte titta henne i ögonen, man ska bara stå och titta ner i golvet och ta hennes order och jobba hårt. Löjligt måste jag säga, de är ju som att förnedra sina anställda som jobbar för att hennes företag ska gå så bra som möjligt. Men de ör så det är här i USA. Man är sitt yrke och titel och ska därför bli behandlad efter de, oavsett om man är på jobbet eller utanför och skulle man någongång säga Tjänare eller du så har man gjort sin sista dag på jobbet. Mycket lusstigt!

Tillbaka till skolan igen, det största samtalsämnet denna gången var att Michelle Obama hade visat armarna i sin gula klänning på inflytningsdagen, det var ju inte riktigt passande, humm!? Men som någon sa att hon tränar ju på gym varje dag som vem som hellst så jag tycker de är ok, hon är ju i bra form för att vara i 40 års åldern. Herregud...kroppsidialet här är inte rimligt och jag är såå trött på de, hela tiden överallt visar dom 500 olika reklamer om hur du ska träna och göra för att gå ner i vikt snabbt, lätt och smärtfritt, för någonting får inte vara svårt eller jobbigt för en amerikan, du beställer bara hem mat från en firma som kommer och lämnar maten hemma hos dig för bara 5 dollar om dagen! Att dom orkar.
Som ni märker är jag lite trött och irriterad på allt, så nu ska jag sova så jag vaknar pigg och utvilad i morgon.

Puss och godnatt!

Kommentarer
Postat av: julle

ditt arbte blev ju galet snyggt! :)

2009-03-06 @ 22:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0